Lähiopetuksen uusi aikataulu

Henkilöstöä on vähennetty

Opiston koulutustoiminnassa pitkään ansiokasta työtä tehnyt Kari Seppänen ei enää ole palveluksessa. Opisto kiittää Karia ansiokkaasta ja ahkerasta panoksesta ilmailukouluttajana.

Verkkoteoriakurssien lähiopetuksen uusi järjestely

Verkkoteoriakursseille on julkaistu lähiopetuksen uusi aikataulu. Muutos mahdollistaa joustavamman osallistumisen lähiopetukseen aikataulutettujen viikkojen kautta myös silloin kun kurssin kaikkien aiheiden opinnot eivät ole valmiit. Opiskelija voi osallistua niille tunneille, joille hänen opiskelusuorituksensa oikeuttavat. Aikatauluista lisää opiston nettisivuilla ja Aviatron-järjestelmässä.

Varjoliidon teoriakurssi netissä

Opisto on päivittänyt varjoliidon teoriakurssin materiaalin ja kurssille voidaan ottaa oppilaita maaliskuun alusta. Kurssille voi osallistua ja suorittaa siellä varjoliidon teoriaopinnot ja sen jälkeen osallistua varjoliidon lentokoulutukseen kerhoissa tai muiden kouluttajien kursseilla. Opisto tarjoaa myös varjoliitokerhoille ja -kouluttajille edullista käyttöoikeutta oppilasryhmille. Varjoliitoon on tarjolla myös matkalentokurssi.

Helikopteriteoriat

Opiston ja Snowway Oy:n yhdessä tuottamat helikopteriteoriat ovat olleet suosittuja. PPL/LAPL(H) lupakirjan teoriakurssi on nyt mahdollista suorittaa etäopiskelukurssilla samaan tapaan kuin lentokoneiden lupakirjan teoriaopinnot. EASA-lupakirjan omaaville hyvitetään yleiset oppianeet.

Työtiaa vuokrattavissa

Opiston Verstas Räyskälässä on käytettävissä lentokoneiden ja lennokkien huolto-, korjaus- ja rakennustöihin. Varustelua on erityisesti kehitetty puurakenteita silmällä pitäen mutta myös muita materiaaleja saa työstää. Verstaalla on hyvä valaistus ja tila on lämmin esimerkiksi liimauksia tai lujitemuovitöitä varten. Verstaan varustukseen kuuluvat hyvät ja tukevat siirreltävät työpöydät, tarkkuuspyörösaha ja vannesaha sekä taso- ja oikohöylä sekä tehokas purunpoistolaitteisto. Oviaukko on leveä helpottaen lentokoneen osien sisälle tuomista.

Matti Huoviala
Koulutuspäällikkö