Part-SFCL – Purjelennon uudet lupakirjasäädökset ja COVID-19 tilanteesta

Covid-19 tilanne ja rajoitukset toiminnassa

Kiihtymässä olevan epidemiatilanteen johdosta Opiston luokkaopetustilaisuuksissa pääkaupunkiseudulla siirrytään pienennettyyn ryhmäkokoon ja osallistujilla on velvollisuus käyttää hengityssuojainta. Hengityssuojainta suositellaan käytettäväksi kaikessa sisätiloissa tapahtuvassa koulutuksessa.

Pienennettyjen ryhmien takia järjestämme lisää luokkaopetus- ja koetilaisuuksia Malmin toimipisteessä marraskuun loppuun asti joka tiistai klo 14 – 19.

Näissä tilaisuuksissa voivat opiskelijat suorittaa luokkaopetusjaksojen oppitunteja tai loppukokeita. Tilaisuuksiin tulee ilmoittautua etukäteen viimeistään maanantaihin klo 16 mennessä. Ilmoittautumiset suoraan kouluttajallemme Kari Seppäselle email. kari.seppanen(at)suio.fi

Part-SFCL – Purjelennon uudet lupakirjasäädökset, lisätietoa

Purjelennon- ja MoPu-koulutuksen uudet ohjelmat ja ilmoituksenvaraisen koulutusorganisaation DTO:n ohjemateriaali julkaistaan marraskuussa ilmailukerhojen käyttöön. Työstä vastaavat ilmailuliiton purjelentotoimikunta ja Opisto.

Purjelentokurssien oppilaille, joilla koulutus on kesken 8.12.2020 ei ole vielä tässä vaiheessa ilmailuviranomaisen laatimaa hyvitysraporttia kansallisen koulutuksen hyvittämisestä Part-SFCL:n mukaiseen koulutukseen. Opisto tiedottaa asiasta heti kun viranomainen on ilmoittanut hyvitysmenettelyistä.

Keskeneräinen koulutus hyvitetään jollain tavalla ja suosittelemme saattamaan ainakin teoriakoulutuksen loppuun ennen 8.12.2020.

Ultrakevytlentokoulutukseen Part-SFCL muutos ei vaikuta.

Opistolla antaa lisätietoja tarvittaessa koulutuspäällikkö.

Matti Huoviala
Koulutuspäällikkö / Head of training