Suomen Urheiluilmailuopisto tiedottaa

Tiedote 3/2018

Kesä on ollut vilkasta lentokoulutusaikaa. Poikkeuksellisen pitkät poutajaksot ovat tarjonneet hyvää lentokoulutussäätä.

Opisto toivottaa jaksamista kaikille lennonopettajille organisaatiosta riippumatta; pitäkää huolta itsestänne kaikissa olosuhteissa!

Lentokoulutus
Opiston eri toimipisteillä on kesän aikana ollut noin 50 lento-oppilasta. Lentokoulutuksemme kattaa UPL-, MGPL- ja GPL-lupakirjojen peruskoulutuksen, opettajakelpuutukset edellä mainittuihin sekä vesi- ja taitolentokelpuutukset. Lentokoulutuksen resurssit ovat kovilla ja teoriaoppilaita on edelleen tulossa kursseilta merkittävä määrä myös muihin lentokoulutusta antaviin organisaatioihin.

Lennonopettajakoulutus
Vuoden 2019 lennonopettajakurssien haku on alkanut. Kurssin pääsyvaatimuksiin liittyvän lähtötason arviointilennon suorittaminen on ajankohtaista nyt alkusyksyn aikana. Opettajakoulutukseen pyrkivien kannattaakin olla yhteydessä lennon järjestelyistä Opistolle syyskuun loppuun mennessä.

Koulutusosaaja saa paikan
Opiston koulutustoiminta monipuolistuu ja laajentuu entisestään. Etsimme nyt joukkoomme ilmailukoulutuksen erikoisosaajaa kokoaikaiseen toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen, joka voi alkaa sopimuksen mukaan. Hakijalla tulee olla jonkin lupakirjaluokan lennonopettajan kelpuutus. Odotamme monipuolista ilmailutietämystä, hyvää suullista ja kirjallista osaamista. Arvostamme ilmailukielitaitoa ja hyviä ryhmätyötaitoja unohtamatta ilmailuun liittyviä käden taitoja.  Toimenkuvaan kuuluu kirjallisen koulutusmateriaalin tuottaminen. Siksi myös MS Word ja PowerPoint-taidot ovat tarpeen.

Odotamme innokkaasti hakemuksia ja toivotamme halukkaat liittymään kurinalaiseen ja vaatimuksia kunnioittavaan joukkoomme, tekemään uutta suomalaisen harrasteilmailun kehittämisessä!

Tiedustelu ja hakemukset 1.9.2018 mennessä

Matti Huoviala, puh. 040 8255 255 tai sähköpostilla: matti@suio.fi